Llibre 12:  "Arte en la escuela infantil"
               
      Apuntes sobre la creación y la libertad

 

 

 

 

Breu Sinopsi:

Com fer que la nostra mirada siga de respecte, valoració i admiració davant de les creacions de cada xiquet? Senzillament permetent que els xiquets proven pel gust de mirar, de tocar i d'imprimir els seus senyals. Considerant el treball d'un xiquet com la seua firma, la seua empremta, com una mostra de la seua identitat, com una part de si mateix, i per això respectant, valorant, cuidant i gaudint amb les seues creacions. 

M'agradaria ser capaç de transmetre, a través d'aquests escrits sobre el treball artístic en l'escola infantil, a què em referisc quan parle d'una escola en què es desitge estar, en la que es puga sentir, pensar, crear i viure amb els altres, plaentment. El que ací propose és viure la quotidianitat en l'escola agarrant amb un mateix fil això del pensar i això del sentir, això d'aprendre i això d'estar junts, això de ser intel·ligents amb això de ser gent.
 

 
       
Edita:
NOVEDADES 
EDUCATIVAS   
Av. Corrientes, 4345
C1195AAC - Buenos Aires
Col·lecció:
0 a 5 La educación en los primeros años
ISBN
987-538-159-4
Edició:  
1a. agost 2006
2a. abril   2009
Temàtica:  
Didàctica de l'art a l'Educació infantil
Fotograf
ia
:  
M.C.Díez
Disseny de coberta
Analia Kaplan
Pàgines: 
102
L
lengua

Castell
à

 

Edita:
GRAÓ 
Carrer Hurtado, 29,
08022 Barcelona
ISBN:
978-84-9980-742-3
Edició:
desembre 2016

 

 

 

 

 

Crítiques especialitzades:

14/12/2011 a las12:57  |  Escrit en Eventos OMEP, (Organización Mundial para la Educación Preescolar). Libros Recomendados.   

"En el text Art en l’escola infantil, Aportacions sobre la creació i la llibertat, (editat per  Noveduc per a la seua col·lecció de 0 a 5 l’educació en els primers anys (2006), la seua autora María del Carme Díez Navarro, especialista espanyola en educació infantil, ens conta en forma delitosa i original experiències i reflexions sobre el treball artístic en el nivell.

Cristina Tacchi, integrant de la comissió directiva d’OMEP, va llegir i va comentar per a nosaltres:

A través de les seues pàgina l’autora aconsegueix compartir amb el lector la seua escolta atenta i al mateix temps còmplice de les veus dels xiquets enfront de produccions artístiques pròpies i de seleccionats pintors, sobre les seues vides i les seues obres.

Així va entreteixint experiències, projectes, anècdotes que presa com a plataforma per a analitzar teòricament amb un grup de mestres i des d’allí ajustar i tornar a dissenyar camins d’aprenentatge compartits entre adults i xiquets.
L’autora  considera el treball artístic d’un xiquet com la seua empremta, la seua identitat, com una part de si mateix, la qual cosa  la porta a expressar que “...quan un xiquet pinta, dibuixa, modela, construeix, balla, està parlant de si mateix...” i està parlant de si mateix enfront d’adults que s’espera puga escoltar i mirar amb atenció i respecte per a poder generar creatives formes d’acostament a l’art des de la primerenca infancia.

El text no sols ens deixa el missatge que, es pot... sinó que mostra com ho fa! Potser açò siga un de les aportacions més valuoses d’aquesta obra. Un text per gaudir, aprendre i pensar... més enllà de l’observable. Com diu l’autora (i els deixem una incògnita) veure més enllà del forat fet en el paper!"